Nieuw platform voor gepersonaliseerde relatiegeschenken

De vraag naar relatiegeschenken trekt weer aan. Niet alleen voor
bedrijven die geïnteresseerd zijn in grote aantallen, maar ook de
kleine ondernemer of consument wil graag iemand verrassen met een
persoonlijke gift. De waardering van de werkgever is in deze roerige
tijd van belang gebleken. Aangezien er veel dingen een tijd lang niet
mogelijk waren op de werkvloer is er weer meer behoefte aan
persoonlijke aandacht. Reden genoeg voor Maxilia om hierop in te
spelen via een nieuw platform.

Waardering belangrijkste aspect van werkgeluk

Het is onrustig op de arbeidsmarkt. Er staan ontzettend veel vacatures
open en mensen veranderen veel sneller van baan dan voorheen. Deze
situatie geldt voor veel beroepsgroepen. Daarom is het belangrijk voor
bedrijven om zowel het personeel als de klanten tevreden te houden.
Uit onderzoek van Young Capital blijkt dat het tonen van waardering
met 68% het belangrijkste aspect is voor het werkgeluk van jongeren.
Wanneer dit ontbreekt overweegt 65% een andere baan te zoeken. Daarom
is het werkgevers aan te raden hun werknemers regelmatig een blijk van
waardering te geven. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van complimenten,
persoonlijke aandacht of een gepersonaliseerd cadeau.

Zoekopdrachten naar personeelsgeschenken gestegen

Het is duidelijk dat werkgevers vaker op zoek zijn gegaan naar
manieren om hun personeel in het zonnetje te zetten. Sinds het begin
van 2021 zijn de zoekopdrachten naar personeelsgeschenken én
gepersonaliseerde cadeaus aanzienlijk gestegen. Ook Maxilia erkent
dit: ‘Onze bestsellers werden voorheen voornamelijk in grote aantallen
verkocht als merchandise voor evenementen, klanten en zakelijke
relaties, maar sinds kort zien we een nieuwe trend ontstaan,’ zegt Cor
van Engelenhoven, eigenaar van Maxilia.

‘Ondernemers zijn namelijk steeds vaker op zoek naar een persoonlijk
relatiegeschenk voor hun werknemers en collega’s waarbij de geschenken
per stuk gepersonaliseerd moeten worden. Dat is dan ook één van de
redenen dat we Maxilia Gifts zijn gestart. We kunnen nu namelijk zowel
de consument als kleine en zelfstandige ondernemers bedienen met
gepersonaliseerde bestellingen vanaf één stuk en tegelijkertijd onze
zakelijke klanten met grote orders optimaal voorzien van branded
relatiegeschenken via Maxilia.nl,’

Beperkte voorraad zet levertijden onder druk

Het uiten van waardering kan beter niet uitgesteld worden. Door de
coronacrisis is er in het aanbod van relatiegeschenken een verandering
te zien die voornamelijk gedreven wordt door materiaalschaarste en een
explosieve toename in transportkosten. Hierdoor moeten producenten en
leveranciers vaak noodgedwongen op zoek gaan naar alternatieve
materialen en wordt er steeds vaker gekozen voor lokale productie. Een
snelle switch is hierbij belangrijk. Jarenlange ervaring leert dat het
laatste kwartaal in de promotionele branche gekenmerkt wordt door
grote drukte bij leveranciers en vervoersbedrijven waardoor het
belangrijk is om tijdig kerstgeschenken te bestellen. Vooralsnog is de
vraag groter dan het aanbod waardoor deadlines onvermijdelijk onder
druk komen te staan.